verfrissende kijk op je website

7 tips voor een verfrissende kijk op je website

frisse kjik op je website

Fijn dat ik je nog tref en je nog niet op vakantie bent. Een korte nieuwsbrief deze keer, maar vol met nuttige tips. Profiteer van de rustige tijd en kijk eens met een andere bril naar je website.

Zomertijd – komkommertijd?

De vakantie is in volle gang. Waarschijnlijk is het wat rustiger bij je en zijn veel van je klanten ook op vakantie.
Tijd over om eens wat beter naar je website en de vindbaarheid te kijken. Let wel: met een zeer kritische blik.

Een paar aandachtspunten

Zomaar een paar punten, vragen die je eigenlijk veel eerder had moeten stellen. Maar ja, tijdgebrek hè. Een bekend probleem, ik moet toegeven dat ik zelf ook mee worstel. Als je nu een rustige tijd hebt, kijk dan eens kritisch:
– Wat is de eerste indruk van je website?
– Zou je zelf klant worden bij de eerste aanblik?
– Zijn alle pagina’s makkelijk te vinden?
– Is de navigatie vanzelfsprekend?
– Werken alle links nog?
– Is de tekst nog actueel?

Hoe objectief ben je zelf?

Het is niet eenvoudig om met een kritische blik, als van een buitenstaander, je site te bekijken. Die is al zo vertrouwd voor je, misschien heb je hem zelf wel gemaakt en zit er bloed, zweet en tranen in. Om dat nu zomaar af te kraken…
Wellicht moet je even hulp inroepen van een kennis of zakenrelatie. Liefst iemand die niet te dicht bij je staat en eerlijk genoeg is voor een objectieve kijk.

7 tips

Maak je site weer fris en actueel met deze handige tips.

  1. Denk eens goed na over je site. Werkt alles nog? Functioneert je site zoals je destijds wilde?
  2. Zorg voor een aantrekkelijke homepage, waar direct duidelijk wordt wat je bedrijf doet.
  3. Zorg voor duidelijke en overzichtelijke navigatie. Misschien zijn er in de loop der tijd producten of diensten bij gekomen. Zijn die goed vindbaar?
  4. Controleer alle tekst. Is die nog actueel? Staan er geen fouten in en heb je voldoende witruimte gebruikt. Kijk ook naar de afbeeldingen: versterken ze de tekst?
  5. Controleer of alle links nog werken. Een handig tooltje voor het vinden van dode links is de linkchecker van W3C. Vul eenvoudig je url in en alle links worden gecontroleerd.
  6. Bereid het nieuwe seizoen voor: plaats nieuwe teksten en aanbiedingen. Misschien heb je in de herfst nieuw assortiment of aanbiedingen. Meld dat nu al, dan kunnen de zoekmachines dat al oppikken.
  7. Zet eens wat nieuwe afbeeldingen of een filmpje online. Een filmpje is dé manier om een nieuw product of een nieuwe dienst onder de aandacht te brengen. Plaats het gelijk op YouTube, is het nog goed voor je online vindbaarheid ook.

Als je vragen hebt, meer informatie wilt of advies wilt inwinnen, kan je altijd contact met me opnemen.

↑ top