gebruiksvriendelijke webshop

Tips voor een gebruiksvriendelijke webshop

gebruiksvriendelijke webshop

Laat je seizoensaanbod opvallen

Waarschijnlijk heb je een ander diensten- en productenaanbod in het najaar dan het voorjaar. Breng die nu extra onder de aandacht.
Maar ga ook een stap verder en zorg dat je de promotie voor de echte winterse artikelen en diensten klaar hebt. Je kunt denken aan een prominente plaats op je website, foldermatiaal (laten) ontwerpen en drukken, een nieuwsbrief naar je klanten sturen.

Laat je webshop uitblinken in gebruiksvriendelijkheid!

Heb je een webshop, is het nu de tijd om een kritische blik op de gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid te werpen. Het cadeau-seizoen staat zo weer voor de deur.
Het aanbod webwinkels is de laatste jaren explosief gestegen. Van belang dat jouw shop opvalt en goed te vinden is. Wellicht nog belangrijker is dat bezoekers snel kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. Zo vergroot je de kans dat “kijkers” kopers worden.

10 tips om je webshop te verbeteren:

  1. Zorg voor een snelle laadtijd! Lang wachten tot een pagina geladen is, is een van de grootste ergernissen. Het optimaliseren van je afbeeldingen kan al veel uitmaken in de laadtijd.
  2. Zie je webshop als een echte winkel. Besteed er genoeg tijd aan en zet de nieuwste items in de “etalage”.
  3. Zorg voor een duidelijke en overzichtelijke navigatie en plaats op de homepage directe links naar aanbiedingen.
  4. Richt je shop zo in dat alle producten in maximaal 3 muisklikken van de homepage te bereiken zijn.
  5. Werk met een duidelijke en eenvoudige zoekfunctie.
  6. Vermeld je adresgegevens en inschrijfnummer KvK. Niemand wil zaken doen met een onbekende (en zeker niet vooruitbetalen!).
  7. Zorg dat je telefonisch bereikbaar bent voor vragen.
  8. Geef duidelijkheid over levertijden, transportkosten, garanties, betaalmogelijkheden en algemene (leverings)voorwaarden.
  9. Gebruik een eenvoudig afrekensysteem en geef je klanten meerdere betaalmogelijkheden.
  10. Maak het je klant aantrekkelijk om nog eens terug te komen. Geef bijvoorbeeld bij aflevering een kortingsbon voor een volgende aankoop.

Meer weten?

Het is best een complexe materie. Wil je er dieper op in gaan of wil je meer weten? Neem gerust contact met me op. Dan krijg je een eerlijk en vrijblijvend advies.

↑ top